Brändikuvaukset, yritysilme ja nettisivut

”Isosti liikkeelle tai ei sitten ollenkaan.” 💪 Jos viestini asiakkaille on, että jos tehdään, tehdään sitten hyvin, on parasta aloittaa omasta esimerkistä. Luovuin varhaisessa vaiheessa ajatuksesta, että laitan toiminimen enkä tarvitse varsinaista brändiä: ”Kyllä tutut asiakkaat tuntevat muutoinkin”. Panostin sen sijaan ammattivalokuvaajan ottamiin brändikuviin, ammatti-AD:n luomaan brändi-ilmeeseen ja ammattikoodarin toteuttamiin nettisivuihin. Tämä antoi henkistä selkärankaa tekemiseen ja konkretisoi ajatusmaailmaa, jota haluan esimerkilläni edistää.

Työpaikka siellä missä MacBook

Yritystoimintani alkoi erikoisjärjestelyillä maailmalla. Olen syksyn mittaan pitänyt toimistoa hanoilaisen taksin takapenkillä, kolisevassa vietnamilaisessa yöjunassa, teneriffalaisen fincan patiolla, kymmenen euron motellin loisteputkivalossa Krabin sivukujalla ja lantalaisen rantabaarin bambumajassa. Kaikissa etätyöt ovat sujuneet  odotettua paremmin. Aasian-toimistoilla aikaero Suomeen toi lisäksi työpäivään näennäiset 5 ylimääräistä tuntia, kun Suomessa asiakkaat nukkuivat sisällöntuotannon ollessa BBC:llä jo täydessä vauhdissa.

 

 

Suositusten kautta uusia avauksia

Olen aina uskonut siihen, että kun tekee hyvin ja intohimolla, tulokset seuraavat. Hyvin tekeminen tarkoittaa minulle laatua joka toimeksiannossa (ei ole niin pientä tehtävää tai asiakasta, ettei siihen tule laittaa parastaan), aikataulujen pitävyyttä (ehdoton), tulosvastuullisuutta ja (hyvin, hyvin tärkeänä) hyvää viestintää. Suositukset ovat paras ja palkitsevin tapa saada uusia asiakkaita, ja on ollut ilo päästä uusiin kelkkoihin jo kättelyssä.

 

Kriisiviestintää, työpajoja ja konseptointia

Sisällöntuotannon työpöytä ollut runsas ja antoisa: olen päässyt suunnittelemaan ja rakentamaan mm. kriisiviestintää, rekryviestintää, artikkelituotantoja, viestinnän työpajoja, nettisivujen sisällöntuotantoa, konseptointia ja kampanjasuunnittelua.  Yllättäen juuri kriisiviestintä antoi erityisiä onnistumisen elämyksiä: vaikea aihe onnistuttiin muotoilemaan empatialla vastaanotettavaksi ja palaute kentältä oli loistava. Ei niin hankalaa aihetta, etteikö sitä rehellisyydellä, avoimuudella ja ripauksella huumoria voi tehdä paremmaksi.

 

▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️

2023 uusia avauksia ja auttavia käsiä

Vuoden vaihtuessa Big Boy Companyn toiminnassa tullaan lanseeraamaan uusia avauksia.  Keväällä luvassa on entistä enemmän koulutustarjontaa, sillä todellista vaikuttavuutta saadaan aikaan vain kasvattamalla yritysten sisäisiä viestintävalmiuksia. Toukokuussa on odotettavissa uuden toimiston käyttöön vihkiminen, josta lisätietoja tiputellaan täällä ja LinkedInissä (klikkaa ihmeessä kaveriksi, vaikka emme vielä tuntisi). Ja koska auttaminen on lähellä sydäntä ja tuo mukavasti sisältöä elämään, tulen maaliskuusta alkaen lahjoittamaan osan työtunneistani SPR:n ystävätoimintaan. Kerron myös siitä lisää toiminnan vakiinnuttua.

Ollaan fiksusti.
Kaunista vuodenvaihdetta ja sopivan isoja haaveita,
Riina <3

 

 

Takaisin blogiin