Blogi
Blogi
”Ei” on tärkeä viestintätaito
Yritysmaailmaan on alkanut pesiytyä ikävä tauti: Ghostaaminen. Se tarkoittaa viestimättä jättämistä ja vastapuolen ignorausta. Viestimättä jättäminen voi tuntua pikku rikkeeltä,…
Big Boy Company – Yritysviestinnän arkkitehtitoimiston tarina
”Mistä sun firman nimi tulee?”, kysyttiin taas taannoin. Jos et ole tuttu potran poikani kanssa, tässä tulee Big Boy Companyn…
Viesti visuaalisesti Canva Prolla
Canva on markkinoijan unelmatyökalu, joka helpottaa visuaalisten aineistojen valmistamista. BBC hyödyntää Canvan maksullista Pro-versiota niin omiin kuin asiakastöihin. Tähän kaikkeen…
Näin rakennat viestinnän vuosikellon
Kääk! Vuosi vaihtui, mutta viestinnän suunnitelma puuttuu? Älä panikoi. Vuoden vaihtuminen ei ole maaginen kellonlyömä, johon mennessä kaiken pitää olla…
BBC NEWS – Vuosijulkaisu 2023 nyt ulkona!
Big Boy Companyn vuosi on nyt paketoitu kansiin, joten kurkkaa mm. vuoden kohokohdat, paras ohjelmistohankinta ja tulevan vuoden roadmap. Tervetuloa…
”Härskit sillit”
Onkohan Helsingin-pääkonttorissa tehopisteiden tarkkailuun nimetty esihenkilö, joka seuraa koko Suomen keräilijöiden kierrosaikoja reaaliajassa? Onko olemassa “Vuoden keräilijä” -palkitsemisia tai keräilyn…
Yrityksen viestintäohje: Sisältö, prosessi ja hinta
Yrityksen on hyvä laatia viestinnälleen ohjeistus, jotta viestintä olisi vakuuttavaa ja yhdenmukaista, viestintä lujittaisi brändiä ja olisi tehokkaasti ohjattavaa. Tässä…
Kitke höttö yritysviestinnästä
Olen allerginen hötölle, ja fakta on tämä: Merkittävä osa yritysviestinnästä on höttöistä. Sanoja käytetään harkitsematta eikä niitä yritetäkään avata yrityksen…
Nimitysuutisia!
Big Boy Companyn rivit ovat vahvistuneet: Olemme saaneet joukkoomme hyvinvointivalmentaja, Vilin! Uudessa pestissään Vili on aloittanut marraskuun alusta. Tervetuloa joukkoon!
”Tj CAPSLOCK”
Sittemmin aikuinen on huutanut minulle lähinnä työpaikallani tai epäterveessä parisuhteessa. Etenkin eräs työnantaja. Voi pojat. Hän osasi huutaa sekä ääneen…
Miten tehdään viestintästrategia?
Kuten kaikessa elämässä, kaiken voi tehdä hyvin tai huonosti – tai hyvin huonosti. Hyvin tehtäessä ”riittävän hyvä” usein riittää; huonosti…
”Pöhinää”
Jännä ajatus: Että tällaista me aikuiset ihmiset työelämässä sitten opetellaan ja opetetaan toisillemme. Järjestetään näiden ajatusten ympärille seminaareja. Hankintaa keynote-puhujia…
Uutta: BBC aloittaa oman novellisarjan
Olen usein kokenut, että oman ilmaisun löytäminen etenkin työelämän teemoihin on hankalaa. Linkkari jäykistää, enkä pysty olemaan kanavassa täysin oma…
Case: Viestinnän linjaus ja jalkautus
Lähihuolto on kiinteistöhuollon perheyritys, joka on toiminut yli 30 vuotta Ylöjärvellä ja Tampereella. Toimitusjohtaja Riina Ahonen otti suositusten pohjalta BBC:hen…
Viestintäpäällikkö: Palkkaus vai ulkoistus?
Yrityksen liiketoiminta on kiinni siitä, paljonko rahaa tulee, paljonko sitä menee, kuinka hyvin kukin hoitaa tonttinsa – ja onko tärkeille…
Tehokas sisältömarkkinointi: 5 vinkkiä ulkoistamiseen
Sisältömarkkinointi on yrityksille korvaamaton työkalu, mutta sen toteuttaminen voi olla haastavaa. Siksi on usein järkevä ulkoistaa sisältömarkkinointi ammattilaiselle.
Case: ”Viestintä palveluna toimii ja helpottaa arkea”
Valtakunnallinen ICT-talo Elmo uusi Viestinnän Pääarkkitehti -palvelusopimuksen BBC:n kanssa toista vuotta putkeen. Miksi viestintä palveluna kannattaa ja miten se helpottaa…
Kirjoitusretriitti ruokki kirjoittajan mielentilaa
Wau, mikä viikko! BBC vietti viisi päivää Etelä-Ranskan Happy Hamletissa kirjailija Katja Kallion lempeässä ohjauksessa. Kokemus oivallutti paljon uutta kirjoittamisesta…
Case: Nettisivujen sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö
Suomi on täynnä huikeaa lahjakkuutta, upeita palveluita ja kiinnostavia konsepteja. Aina yrityksessä ei kuitenkaan ole viestinnän ammattilaista, joka pukisi palvelut…
Puoli vuotta ystävätoimintaa
Kun lähdin yrittäjäksi, oli yksi ajatus kirkas: Yritykseni tehtävä on viestinnän ohella lisätä hyvän määrää maailmassa. Konkreettiseksi keinoksi muodostui SPR:n…
Sisällön tilaajan tuska – Kun ulkoistus epäonnistuu
Olen kuullut liian monta tarinaa siitä, kun sisällöntuotannon tilaaminen epäonnistuu. Tässä tyypillisiä murheita sekä kolmen kohdan check list, jolla tuska…
Viestintäyrittäjän vuosikatsaus
Vuosi sitten ilmoitin LinkedIn-kanavassani alkavani yrittäjäksi, 13 mainostoimistovuoden jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtui? Tässä ensimmäinen vuosi yritysviestinnän yrittäjänä summattuna.
Viestintä on aina myös visuaalista
Viestintä on kirjoitetussa muodossaan aina myös visuaalista. Siksi tekstin asetteluun kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota: se tekee sisällöstä lukijan silmälle mukavampaa…
Viestinnän pääarkkitehti tuo muskeleita viestintään
Viestinnän pääarkkitehti -palvelu on BBC:n jatkuvan viestinnän vuosisopimusmalli, joka auttaa resursoimaan ja sujuvoittamaan viestinnän hankintaa. Tutustutaan tarkemmin.