Blogi

Blogi

Case: Viestinnän linjaus ja jalkautus

23.10.2023

Lähihuolto on kiinteistöhuollon perheyritys, joka on toiminut yli 30 vuotta Ylöjärvellä ja Tampereella. Toimitusjohtaja Riina Ahonen otti suositusten pohjalta BBC:hen…

Viestintäpäällikkö: Palkkaus vai ulkoistus?

4.10.2023

Yrityksen liiketoiminta on kiinni siitä, paljonko rahaa tulee, paljonko sitä menee, kuinka hyvin kukin hoitaa tonttinsa – ja onko tärkeille…

Tehokas sisältömarkkinointi: 5 vinkkiä ulkoistamiseen

1.10.2023

Sisältömarkkinointi on yrityksille korvaamaton työkalu, mutta sen toteuttaminen voi olla haastavaa. Siksi on usein järkevä ulkoistaa sisältömarkkinointi ammattilaiselle.

Case: ”Viestintä palveluna helpottaa arkea”

29.9.2023

Valtakunnallinen ICT-talo Elmo uusi Viestinnän Pääarkkitehti -palvelusopimuksen BBC:n kanssa toista vuotta putkeen. Miten viestintä jatkuvana palveluna helpottaa ICT-talon arkea?

Kirjoitusretriitti ruokki kirjoittajan mielentilaa

18.9.2023

Wau, mikä viikko!  BBC vietti viisi päivää Etelä-Ranskan Happy Hamletissa kirjailija Katja Kallion lempeässä ohjauksessa. Kokemus oivallutti paljon uutta kirjoittamisesta…

Case: Nettisivujen sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö

10.9.2023

Suomi on täynnä huikeaa lahjakkuutta, upeita palveluita ja kiinnostavia konsepteja. Aina yrityksessä ei kuitenkaan ole viestinnän ammattilaista, joka pukisi palvelut…

Puoli vuotta ystävätoimintaa

9.9.2023

Kun lähdin yrittäjäksi, oli yksi ajatus kirkas: Yritykseni tehtävä on viestinnän ohella lisätä hyvän määrää maailmassa. Konkreettiseksi keinoksi muodostui SPR:n…

Sisällön tilaajan tuska – Kun ulkoistus epäonnistuu

8.9.2023

Olen kuullut liian monta tarinaa siitä, kun sisällöntuotannon tilaaminen epäonnistuu. Tässä tyypillisiä murheita sekä kolmen kohdan check list, jolla tuska…

Viestintäyrittäjän vuosikatsaus

5.9.2023

Vuosi sitten ilmoitin LinkedIn-kanavassani alkavani yrittäjäksi, 13 mainostoimistovuoden jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtui? Tässä ensimmäinen vuosi yritysviestinnän yrittäjänä summattuna.

Viestintä on aina myös visuaalista

4.9.2023

Viestintä on kirjoitetussa muodossaan aina myös visuaalista. Siksi tekstin asetteluun kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota: se tekee sisällöstä lukijan silmälle mukavampaa…

Viestinnän pääarkkitehti tuo muskeleita viestintään

24.8.2023

Viestinnän pääarkkitehti -palvelu on BBC:n jatkuvan viestinnän vuosisopimusmalli, joka auttaa resursoimaan ja sujuvoittamaan viestinnän hankintaa.  Tutustutaan tarkemmin.

KAMPANJA: Sisältöä syksyyn, 3 x asiakastarina

14.8.2023

Kerro onnistuneesta työstä, nosta asiakaskokemus myyntivaltiksi ja vakuuta potentiaaliset ostajat osaamisestasi. Syksyn sisällöntuotanto ottaa tehovaihteen BBC:n kyydissä.

Mobiili viestintätoimisto on täällä!

13.8.2023

Viestintää on wheels! Nyt se on nimittäin täällä: BBC:n pyörillä kulkeva mobiilitoimisto. Bongaat viestintätoimistomme todennäköisimmin Turku-Tampere-Jyväskylä -linjalta, mutta karavaani kulkee…

Case: Tekstistilisointi auttoi onnistumaan tiedotteessa

12.8.2023

Viestinnän suunnittelu ei aina tarkoita uuden luomista. Yksi loistava keino hyödyntää viestinnän ammattilaista on laittaa valmis teksti stilisointiin tai oikolukuun.…

Walk & Talk: Viestintäsparraus lähti lenkille

5.8.2023

Walk & talk on elokuvateollisuudessa käytetty tarinankerronnan tekniikka, jossa hahmot puhuvat siirtyessään määränpäähänsä. Kätevää! Säästää aikaa ja edistää tarinaa. BBC…

Vaikeinta on olla autenttinen

2.8.2023

Kun lapsi menee kouluun, hän oppii sosiaalisten ja kognitiivisten taitojen lisäksi käyttämään muita lapsia peilinään. Mikä on cool, in ja…

Case: Viestinnän suunnittelu lossiyritykselle

6.7.2023

Kevään erikoisimpia viestinnän toimialoja on ollut viestinnän suunnittelu lossiyritykselle. Eikä tämä ole mikä tahansa lossi, vaan itsepalveluna toimiva automaattilossi. Vastaranta…

Kesän lyhyt kielioppikoulu

5.7.2023

Täällä tulee BBC:n kielioppikoulu! Kitke nämä yleiset kielioppi- ja tyylivirheet kirjoitetusta viestinnästäsi ja palaa syksyllä työpöydän ääreen kielioppi kirkkaana.

Case: Asiakasymmärrys karttuu kysymällä

29.6.2023

Asiakkaani pohti nettisivujensa kehitystä. Oli tuntuma, että sivusto voisi toimia paremmin. Arvelutti, löytyykö oikea tieto, onko viesti selkeä ja toimiiko…

Hyvä asiakastarina: Näistä elementeistä se syntyy

16.6.2023

Asiakastarina, case-juttu, referenssi. Millainen on kiinnostava asiakastarina ja miten niitä voi oppia tuottamaan systemaattisesti? Tässä vinkit, joilla asiakastarina osuu ja…

Yleiset virheet viestinnässä

13.6.2023

Tietyt ilmiöt näyttävät 15 vuoden kokemuksella toistuvan yritysten viestinnässä. Ilmiöt, jotka saavat ”maneki nekon” heiluttamaan hieman laiskemmin. Siksi halusin jakaa…

Case: Asiakaslehden toimittaminen

5.6.2023

Asiakaslehti ei ole vatsantäytettä paperinkeräyslaatikolle. Se on polttoainetta asiakasymmärrykselle, asiantuntijamielikuvan vahvistamiselle, sisäiselle sitouttamiselle ja projekteista oppimiselle.

BBC kouluttautuu: Fasilitionti haltuun

28.5.2023

BBC ohjaa kuukausittain varoja ”BBC Brain Fund” -koulutusrahastoon. Tässä kuussa lisäoppia haettiin Helsingistä, Grape Peoplen kaksipäiväisestä Fasilitointi-koulutuksesta. Miten fasilitointi tarkoittaa…

Miten kotisivujen sisällöt saa paremmiksi?

19.5.2023

Kotisivut ovat yrityksen digitaalinen kotipesä. Niille ohjataan kävijöitä sekä rahalla (maksettu mainonta) että orgaanisesti (hyvillä sisällöillä). Miten sisällöt saisi toimimaan…