Blogi

Blogi

Mobiili viestintätoimisto on täällä!

13.8.2023

Viestintää on wheels! Nyt se on nimittäin täällä: BBC:n pyörillä kulkeva mobiilitoimisto. Bongaat viestintätoimistomme todennäköisimmin Turku-Tampere-Jyväskylä -linjalta, mutta karavaani kulkee…

Case: Tekstistilisointi auttoi onnistumaan tiedotteessa

12.8.2023

Viestinnän suunnittelu ei aina tarkoita uuden luomista. Yksi loistava keino hyödyntää viestinnän ammattilaista on laittaa valmis teksti stilisointiin tai oikolukuun.…

Walk & Talk: Viestintäsparraus lähti lenkille

5.8.2023

Walk & talk on elokuvateollisuudessa ja tv-tuotannoissa käytetty tarinankerronnan tekniikka, jossa hahmot puhuvat siirtyessään määränpäähänsä. Kätevää! Säästää aikaa ja edistää…

Vaikeinta on olla autenttinen

2.8.2023

Kun lapsi menee kouluun, hän oppii sosiaalisten ja kognitiivisten taitojen lisäksi käyttämään muita lapsia peilinään. Mikä on cool, in ja…

Case: Viestinnän suunnittelu lossiyritykselle

6.7.2023

Kevään erikoisimpia viestinnän toimialoja on ollut viestinnän suunnittelu lossiyritykselle. Eikä tämä ole mikä tahansa lossi, vaan itsepalveluna toimiva automaattilossi. Vastaranta…

Kesän lyhyt kielioppikoulu

5.7.2023

Täällä tulee BBC:n kielioppikoulu! Kitke nämä yleiset kielioppi- ja tyylivirheet kirjoitetusta viestinnästäsi ja palaa syksyllä työpöydän ääreen kielioppi kirkkaana.

Case: Asiakasymmärrys karttuu kysymällä

29.6.2023

Asiakkaani pohti nettisivujensa kehitystä. Oli tuntuma, että sivusto voisi toimia paremmin. Arvelutti, löytyykö oikea tieto, onko viesti selkeä ja toimiiko…

Hyvä asiakastarina: Näistä elementeistä se syntyy

16.6.2023

Asiakastarina, case-juttu, referenssi. Millainen on kiinnostava asiakastarina ja miten niitä voi oppia tuottamaan systemaattisesti? Tässä vinkit, joilla asiakastarina osuu ja…

Yleiset virheet viestinnässä

13.6.2023

Tietyt ilmiöt näyttävät 15 vuoden kokemuksella toistuvan yritysten viestinnässä. Ilmiöt, jotka saavat ”maneki nekon” heiluttamaan hieman laiskemmin. Siksi halusin jakaa…

Case: Asiakaslehden toimittaminen

5.6.2023

Asiakaslehti ei ole vatsantäytettä paperinkeräyslaatikolle. Se on polttoainetta asiakasymmärrykselle, asiantuntijamielikuvan vahvistamiselle, sisäiselle sitouttamiselle ja projekteista oppimiselle.

BBC kouluttautuu: Fasilitionti haltuun

28.5.2023

BBC ohjaa kuukausittain varoja ”BBC Brain Fund” -koulutusrahastoon. Tässä kuussa lisäoppia haettiin Helsingistä, Grape Peoplen kaksipäiväisestä Fasilitointi-koulutuksesta. Miten fasilitointi tarkoittaa…

Miten kotisivujen sisällöt saa paremmiksi?

19.5.2023

Kotisivut ovat yrityksen digitaalinen kotipesä. Niille ohjataan kävijöitä sekä rahalla (maksettu mainonta) että orgaanisesti (hyvillä sisällöillä). Miten sisällöt saisi toimimaan…

Vastuullisuusviestintä vaatii kykyä sietää keskeneräisyyttä

11.5.2023

Organisaatioilta ja työelämältä odotetaan entistä enemmän inhimillisyyttä ja vaikuttavuutta. Se asettaa vaatimuksia myös yritysviestinnälle. Millaista on tämän päivän vastuullisuusviestintä?

Viestintätoimisto BBC muutti Turkuun!

3.5.2023

Moi, Turku! Yritysviestinnän arkkitehtitoimisto BBC on täällä. Fyysiset kimpsut ja kampsut on muutettu tois pual jokke, joskin toimiston virallinen osoite…

Sisällöntuotannon hinta – Näin paljon se maksaa

18.4.2023

Viestintätoimisto BBC tekee sisällöntuotantona mm. artikkelit, blogit, asiakastarinat, tiedotteet, myyntimateriaalit ja kotisivusisällöt. Mitä sisällöntuotanto maksaa?

Tekoäly vs. ihminen: Onko viestinnästä tulossa pikamuotia?

10.4.2023

Tekoäly tuli ja mullisti markkinoinnin ja viestinnän tehtävät. ChatGPT on kuin viestinnän pikamuotia: hanki kaappi täyteen kontenttia nappia painamalla! Mutta…

Hyvä viestintä säästää

13.3.2023

Viestintä tuntuu olevan monelle yritykselle pakollinen paha. Kun yritysilmettä suunnitellaan, taputtavat kaikki innostuksesta käsiään; kun pitäisi miettiä nettisivujen tekstejä, laskeutuu…

Viestintästrategia paperilta käytäntöön

7.2.2023

Viestintästrategia. Kuulostaa jälleen yhdeltä projektilta, johon lähdetään loppuvuonna täynnä tarmoa, mutta joka unohtuu ennen lumien lähtöä.  Miten viestintästrategian saa elämään…

Kumppanihaaveita ja arkitodellisuutta

24.1.2023

Keskustelin vastikään erään yrittäjän kanssa hänen huonoista kokemuksistaan markkinointiviestinnän kumppaninsa kanssa. Moni luottokumppania kaipaava kertoo samaa, joten tässä tulee tosielämää…

10 tapaa parantaa sisäistä viestintää

8.1.2023

Yrityksissä sisäinen viestintä ja sen puutteet ovat yksi yleisimpiä työtyytymättömyyden aiheuttajia. Viestintä saattaa olla huonoa tyylillisesti, sisällöllisesti, määrällisesti ja/tai ajoituksen…

Vuosi 2022 BBC:n kulisseissa

31.12.2022

Vuoden viimeisen päivän kunniaksi on aika kurkistaa BBC:n kulisseihin: Mitä on tapahtunut taustalla siitä lähtien, kun yritysviestinnän arkkitehtitoimisto Big Boy…

Hyvä sisällöntuottaja

19.12.2022

Yrityksessä on vajetta viestintätiimissä. Siihen pitäisi saada vahvistusta. Vielä hyvä sellainen. Mutta millainen on ”hyvä sisällöntuottaja”? Muutama ominaisuus erottaa hyvän…

Neljä tapaa ostaa viestintää

5.12.2022

Viestinnän ostaminen voi olla haastavaa, koska kyseessä ei ole hyllytavara. Paljonko esimerkiksi artikkelista kannattaa maksaa ja mitä hinnat sisältävät eri…

Sisällöntuotannon torilla: Mistä ostaa viestintää?

27.11.2022

Viestinnän ostaminen koetaan usein hankalaksi. Ensimmäinen hankaluus on siinä, mistä viestintää pitäisi ostaa; toinen siinä, miten viestintää pitäisi ostaa. Tässä…