Blogi
Blogi
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC_viestintapalvelut-Elmo-615x315.jpg)
Case: ”Viestintä palveluna helpottaa arkea”
Valtakunnallinen ICT-talo Elmo uusi Viestinnän Pääarkkitehti -palvelusopimuksen BBC:n kanssa toista vuotta putkeen. Miten viestintä jatkuvana palveluna helpottaa ICT-talon arkea?
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/HappyHamlet-kirjoittajat-e1695791324598-615x315.jpeg)
Kirjoitusretriitti ruokki kirjoittajan mielentilaa
Wau, mikä viikko! BBC vietti viisi päivää Etelä-Ranskan Happy Hamletissa kirjailija Katja Kallion lempeässä ohjauksessa. Kokemus oivallutti paljon uutta kirjoittamisesta…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC_nettisivusisallot-casetarina-615x315.png)
Case: Nettisivujen sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö
Suomi on täynnä huikeaa lahjakkuutta, upeita palveluita ja kiinnostavia konsepteja. Aina yrityksessä ei kuitenkaan ole viestinnän ammattilaista, joka pukisi palvelut…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-4-615x315.jpg)
Puoli vuotta ystävätoimintaa
Kun lähdin yrittäjäksi, oli yksi ajatus kirkas: Yritykseni tehtävä on viestinnän ohella lisätä hyvän määrää maailmassa. Konkreettiseksi keinoksi muodostui SPR:n…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/Big-boy-company-viestintatoimisto_0898-scaled-e1694191054919-615x315.jpeg)
Sisällön tilaajan tuska – Kun ulkoistus epäonnistuu
Olen kuullut liian monta tarinaa siitä, kun sisällöntuotannon tilaaminen epäonnistuu. Tässä tyypillisiä murheita sekä kolmen kohdan check list, jolla tuska…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/Big-boy-company-viestintatoimisto_0536-scaled-e1693922685313-615x315.jpeg)
Viestintäyrittäjän vuosikatsaus
Vuosi sitten ilmoitin LinkedIn-kanavassani alkavani yrittäjäksi, 13 mainostoimistovuoden jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtui? Tässä ensimmäinen vuosi yritysviestinnän yrittäjänä summattuna.
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-6-615x315.png)
Viestintä on aina myös visuaalista
Viestintä on kirjoitetussa muodossaan aina myös visuaalista. Siksi tekstin asetteluun kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota: se tekee sisällöstä lukijan silmälle mukavampaa…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC-viestinta-vuosisopimus-615x315.jpg)
Viestinnän pääarkkitehti tuo muskeleita viestintään
Viestinnän pääarkkitehti -palvelu on BBC:n jatkuvan viestinnän vuosisopimusmalli, joka auttaa resursoimaan ja sujuvoittamaan viestinnän hankintaa. Tutustutaan tarkemmin.
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/RiinaRautiainen-S-BW-2022-7250-615x315.jpg)
KAMPANJA: Sisältöä syksyyn, 3 x asiakastarina
Kerro onnistuneesta työstä, nosta asiakaskokemus myyntivaltiksi ja vakuuta potentiaaliset ostajat osaamisestasi. Syksyn sisällöntuotanto ottaa tehovaihteen BBC:n kyydissä.
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-2-615x315.png)
Mobiili viestintätoimisto on täällä!
Viestintää on wheels! Nyt se on nimittäin täällä: BBC:n pyörillä kulkeva mobiilitoimisto. Bongaat viestintätoimistomme todennäköisimmin Turku-Tampere-Jyväskylä -linjalta, mutta karavaani kulkee…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-2-615x315.jpg)
Case: Tekstistilisointi auttoi onnistumaan tiedotteessa
Viestinnän suunnittelu ei aina tarkoita uuden luomista. Yksi loistava keino hyödyntää viestinnän ammattilaista on laittaa valmis teksti stilisointiin tai oikolukuun.…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-6-615x315.jpg)
Walk & Talk: Viestintäsparraus lähti lenkille
Walk & talk on elokuvateollisuudessa ja tv-tuotannoissa käytetty tarinankerronnan tekniikka, jossa hahmot puhuvat siirtyessään määränpäähänsä. Kätevää! Säästää aikaa ja edistää…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC-blogi-autenttisuus-viestinnassa-1-615x315.jpg)
Vaikeinta on olla autenttinen
Kun lapsi menee kouluun, hän oppii sosiaalisten ja kognitiivisten taitojen lisäksi käyttämään muita lapsia peilinään. Mikä on cool, in ja…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC_Case-Neilos-viestinnan-suunnittelu-615x315.jpg)
Case: Viestinnän suunnittelu lossiyritykselle
Kevään erikoisimpia viestinnän toimialoja on ollut viestinnän suunnittelu lossiyritykselle. Eikä tämä ole mikä tahansa lossi, vaan itsepalveluna toimiva automaattilossi. Vastaranta…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC_kielioppikoulu-blogi-615x315.jpg)
Kesän lyhyt kielioppikoulu
Täällä tulee BBC:n kielioppikoulu! Kitke nämä yleiset kielioppi- ja tyylivirheet kirjoitetusta viestinnästäsi ja palaa syksyllä työpöydän ääreen kielioppi kirkkaana.
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/haastattelu-tutkimus-bbc-615x315.jpg)
Case: Asiakasymmärrys karttuu kysymällä
Asiakkaani pohti nettisivujensa kehitystä. Oli tuntuma, että sivusto voisi toimia paremmin. Arvelutti, löytyykö oikea tieto, onko viesti selkeä ja toimiiko…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/3-615x315.jpg)
Hyvä asiakastarina: Näistä elementeistä se syntyy
Asiakastarina, case-juttu, referenssi. Millainen on kiinnostava asiakastarina ja miten niitä voi oppia tuottamaan systemaattisesti? Tässä vinkit, joilla asiakastarina osuu ja…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvituskuvia-bbc-5-615x315.png)
Yleiset virheet viestinnässä
Tietyt ilmiöt näyttävät 15 vuoden kokemuksella toistuvan yritysten viestinnässä. Ilmiöt, jotka saavat ”maneki nekon” heiluttamaan hieman laiskemmin. Siksi halusin jakaa…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/Elmo-asiakaslehti-toimittaminen-bbc-615x315.jpg)
Case: Asiakaslehden toimittaminen
Asiakaslehti ei ole vatsantäytettä paperinkeräyslaatikolle. Se on polttoainetta asiakasymmärrykselle, asiantuntijamielikuvan vahvistamiselle, sisäiselle sitouttamiselle ja projekteista oppimiselle.
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/15-615x315.jpg)
BBC kouluttautuu: Fasilitionti haltuun
BBC ohjaa kuukausittain varoja ”BBC Brain Fund” -koulutusrahastoon. Tässä kuussa lisäoppia haettiin Helsingistä, Grape Peoplen kaksipäiväisestä Fasilitointi-koulutuksesta. Miten fasilitointi tarkoittaa…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/kuvitus-kotisivujen-sisallot-bbc-1-615x315.jpg)
Miten kotisivujen sisällöt saa paremmiksi?
Kotisivut ovat yrityksen digitaalinen kotipesä. Niille ohjataan kävijöitä sekä rahalla (maksettu mainonta) että orgaanisesti (hyvillä sisällöillä). Miten sisällöt saisi toimimaan…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/vastuullisuus-kuva-e1683790035436-615x315.jpg)
Vastuullisuusviestintä vaatii kykyä sietää keskeneräisyyttä
Organisaatioilta ja työelämältä odotetaan entistä enemmän inhimillisyyttä ja vaikuttavuutta. Se asettaa vaatimuksia myös yritysviestinnälle. Millaista on tämän päivän vastuullisuusviestintä?
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/BBC_Viestintatoimisto_Turku-615x315.jpg)
Viestintätoimisto BBC muutti Turkuun!
Moi, Turku! Yritysviestinnän arkkitehtitoimisto BBC on täällä. Fyysiset kimpsut ja kampsut on muutettu tois pual jokke, joskin toimiston virallinen osoite…
![](https://bigboycompany.fi/wp-content/uploads/b-palvelut-2x-615x315.jpg)
Sisällöntuotannon hinta – Näin paljon se maksaa
Viestintätoimisto BBC tekee sisällöntuotantona mm. artikkelit, blogit, asiakastarinat, tiedotteet, myyntimateriaalit ja kotisivusisällöt. Mitä sisällöntuotanto maksaa?