Blogi
Blogi
Case: Viestinnän linjaus ja jalkautus
Lähihuolto on kiinteistöhuollon perheyritys, joka on toiminut yli 30 vuotta Ylöjärvellä ja Tampereella. Toimitusjohtaja Riina Ahonen otti suositusten pohjalta BBC:hen…
Viestintäpäällikkö: Palkkaus vai ulkoistus?
Yrityksen liiketoiminta on kiinni siitä, paljonko rahaa tulee, paljonko sitä menee, kuinka hyvin kukin hoitaa tonttinsa – ja onko tärkeille…
Tehokas sisältömarkkinointi: 5 vinkkiä ulkoistamiseen
Sisältömarkkinointi on yrityksille korvaamaton työkalu, mutta sen toteuttaminen voi olla haastavaa. Siksi on usein järkevä ulkoistaa sisältömarkkinointi ammattilaiselle.
Case: ”Viestintä palveluna helpottaa arkea”
Valtakunnallinen ICT-talo Elmo uusi Viestinnän Pääarkkitehti -palvelusopimuksen BBC:n kanssa toista vuotta putkeen. Miten viestintä jatkuvana palveluna helpottaa ICT-talon arkea?
Kirjoitusretriitti ruokki kirjoittajan mielentilaa
Wau, mikä viikko! BBC vietti viisi päivää Etelä-Ranskan Happy Hamletissa kirjailija Katja Kallion lempeässä ohjauksessa. Kokemus oivallutti paljon uutta kirjoittamisesta…
Case: Nettisivujen sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö
Suomi on täynnä huikeaa lahjakkuutta, upeita palveluita ja kiinnostavia konsepteja. Aina yrityksessä ei kuitenkaan ole viestinnän ammattilaista, joka pukisi palvelut…
Puoli vuotta ystävätoimintaa
Kun lähdin yrittäjäksi, oli yksi ajatus kirkas: Yritykseni tehtävä on viestinnän ohella lisätä hyvän määrää maailmassa. Konkreettiseksi keinoksi muodostui SPR:n…
Sisällön tilaajan tuska – Kun ulkoistus epäonnistuu
Olen kuullut liian monta tarinaa siitä, kun sisällöntuotannon tilaaminen epäonnistuu. Tässä tyypillisiä murheita sekä kolmen kohdan check list, jolla tuska…
Viestintäyrittäjän vuosikatsaus
Vuosi sitten ilmoitin LinkedIn-kanavassani alkavani yrittäjäksi, 13 mainostoimistovuoden jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtui? Tässä ensimmäinen vuosi yritysviestinnän yrittäjänä summattuna.
Viestintä on aina myös visuaalista
Viestintä on kirjoitetussa muodossaan aina myös visuaalista. Siksi tekstin asetteluun kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota: se tekee sisällöstä lukijan silmälle mukavampaa…
Viestinnän pääarkkitehti tuo muskeleita viestintään
Viestinnän pääarkkitehti -palvelu on BBC:n jatkuvan viestinnän vuosisopimusmalli, joka auttaa resursoimaan ja sujuvoittamaan viestinnän hankintaa. Tutustutaan tarkemmin.
KAMPANJA: Sisältöä syksyyn, 3 x asiakastarina
Kerro onnistuneesta työstä, nosta asiakaskokemus myyntivaltiksi ja vakuuta potentiaaliset ostajat osaamisestasi. Syksyn sisällöntuotanto ottaa tehovaihteen BBC:n kyydissä.
Mobiili viestintätoimisto on täällä!
Viestintää on wheels! Nyt se on nimittäin täällä: BBC:n pyörillä kulkeva mobiilitoimisto. Bongaat viestintätoimistomme todennäköisimmin Turku-Tampere-Jyväskylä -linjalta, mutta karavaani kulkee…
Case: Tekstistilisointi auttoi onnistumaan tiedotteessa
Viestinnän suunnittelu ei aina tarkoita uuden luomista. Yksi loistava keino hyödyntää viestinnän ammattilaista on laittaa valmis teksti stilisointiin tai oikolukuun.…
Walk & Talk: Viestintäsparraus lähti lenkille
Walk & talk on elokuvateollisuudessa käytetty tarinankerronnan tekniikka, jossa hahmot puhuvat siirtyessään määränpäähänsä. Kätevää! Säästää aikaa ja edistää tarinaa. BBC…
Vaikeinta on olla autenttinen
Kun lapsi menee kouluun, hän oppii sosiaalisten ja kognitiivisten taitojen lisäksi käyttämään muita lapsia peilinään. Mikä on cool, in ja…
Case: Viestinnän suunnittelu lossiyritykselle
Kevään erikoisimpia viestinnän toimialoja on ollut viestinnän suunnittelu lossiyritykselle. Eikä tämä ole mikä tahansa lossi, vaan itsepalveluna toimiva automaattilossi. Vastaranta…
Kesän lyhyt kielioppikoulu
Täällä tulee BBC:n kielioppikoulu! Kitke nämä yleiset kielioppi- ja tyylivirheet kirjoitetusta viestinnästäsi ja palaa syksyllä työpöydän ääreen kielioppi kirkkaana.
Case: Asiakasymmärrys karttuu kysymällä
Asiakkaani pohti nettisivujensa kehitystä. Oli tuntuma, että sivusto voisi toimia paremmin. Arvelutti, löytyykö oikea tieto, onko viesti selkeä ja toimiiko…
Hyvä asiakastarina: Näistä elementeistä se syntyy
Asiakastarina, case-juttu, referenssi. Millainen on kiinnostava asiakastarina ja miten niitä voi oppia tuottamaan systemaattisesti? Tässä vinkit, joilla asiakastarina osuu ja…
Yleiset virheet viestinnässä
Tietyt ilmiöt näyttävät 15 vuoden kokemuksella toistuvan yritysten viestinnässä. Ilmiöt, jotka saavat ”maneki nekon” heiluttamaan hieman laiskemmin. Siksi halusin jakaa…
Case: Asiakaslehden toimittaminen
Asiakaslehti ei ole vatsantäytettä paperinkeräyslaatikolle. Se on polttoainetta asiakasymmärrykselle, asiantuntijamielikuvan vahvistamiselle, sisäiselle sitouttamiselle ja projekteista oppimiselle.
BBC kouluttautuu: Fasilitionti haltuun
BBC ohjaa kuukausittain varoja ”BBC Brain Fund” -koulutusrahastoon. Tässä kuussa lisäoppia haettiin Helsingistä, Grape Peoplen kaksipäiväisestä Fasilitointi-koulutuksesta. Miten fasilitointi tarkoittaa…
Miten kotisivujen sisällöt saa paremmiksi?
Kotisivut ovat yrityksen digitaalinen kotipesä. Niille ohjataan kävijöitä sekä rahalla (maksettu mainonta) että orgaanisesti (hyvillä sisällöillä). Miten sisällöt saisi toimimaan…