BBC perustettiin ajatuksesta, että viestintää tulee tehdä tavoitteellisesti, vastuullisesti ja riittävin resurssein. Matkan varrella BBC:n vastuullisuusohjelma on konkretisoitunut 8 kohdan periaatteeksi.

BBC:n 8 vastuullisuuden kulmakiveä

1. Mielenterveys

Olemme syyskuusta 2025 lähtien lahjoittaneet jokaisesta laskusta 1% mielenterveystyöhön. Kertynyt summa lahjoitetaan MIELI Ry:lle vuosittain tammikuussa. Omalla työllämme pyrimme varmistamaan, että viestintä- ja markkinointipäälliköt saavat omaan työhönsä riittävästi apua, tukea ja lisäresursseja.

2. Eläinten hyvinvointi

Emme osta joulukrääsää vaan ohjaamme vuotuiset joululahjarahat Suomen Eläinsuojeluyhdistykselle (SEY). BBC-toimistokoira ja hyvinvointivalmentaja Vili on buukattavissa työpajoihin lisämaksusta.

3. Luontoa säästävä liikkuminen

Työmatkoilla suosimme julkista liikennettä ja turvaudumme vain vaihtoehtojen puuttuessa yksityisautoiluun. Tämä säästää sekä luontoa että asiakkaidemme kukkaroita.

4. Paikallisten yrittäjien tukeminen

Suosimme hankinnoissa paikallisia, kotimaisia (pien)yrityksiä. Mm. omat edustusvaatteet, asiakaslahjat ja tarvikkeet hankintaan vastuullisuus ja kestävyys, ei koskaan hinta edellä.

5. Vastuullisuus asiakashankinnassa

BBC ei harrasta ahneutta vaan tähtää huippuluokan asiakaskokemukseen. Asiakaspaikkoja on kerrallaan hyvin rajallisesti, jotta voimme varmistaa täyden fokuksen kuhunkin työhön.

6. Yrittäjän oma hyvinvointi

Kouluttautuminen, palautuminen arvojen mukainen asiakastyö ja huolellisuus työajoissa: niistä lähtee yrittäjän hyvinvointi. Siksi emme lähtökohtaisesti ota palavereita ennen klo 9 emmekä klo 15 jälkeen. Loma-aikoina meilit saavat odottaa ja puhelut ohjautuvat vastaajaan.

7. Emme tinkaa

Kun käytämme alihankintaa tai ostamme itsellemme palveluita, emme koskaan tinkaa. Ammattilainen määrittää itse työnsä hinnan, ja joko ostamme tai emme osta. Hinnan halpuuttaminen kuuluu basaareihin ja turistikujille, ei asiantuntijatyöhön.

8. Maksamme ajallaan

Pyrimme aina siihen, että jokainen lasku lähtee meiltä ajallaan maksuun. Näin meille palveluitaan myyneet yritykset saavat korvauksensa jämptisti, aivan kuten me toivomme saavamme omamme.

Takaisin blogiin