Silmusalaatti on kotimainen idätettyjen salaattien luottobrändi, jonka värikkäät tuoterasiat ovat hurmanneet kasviksia suosivat ruokaedelläkävijät. Aiemmat advertoriaalitekstit oli tehty itse, mutta nyt yritys kaipasi ulkopuolista näkemystä ja varmuutta siihen, millainen juttu toimii lukijalle. Big Boy Company auttoi kirkastamaan, mikä on advertoriaalin ydin: journalistisesti uskottava, korkealaatuinen ja kiinnostava tarina, joka tuo yrityksen esiin aidosti – ei pelkkänä mainoksena.
Ammattimainen ote toi juttuihin uskottavuutta
BBC auttoi viemään advertoriaalit uudelle tasolle perehtymällä yrityksen toimintaan ja aiempiin aineistoihin, haastattelemalla asiakkaan, esittämällä kehitysajatuksia, suunnittelemalla juttujen näkökulmat ja sisällöt sekä kommunikoimalla AD:n kanssa, jotta työ oli asiakkaalle sujuvaa ja visuaalinen ilme ja teksti tukivat toisiaan.
Advertoriaalit teemoitettiin medioihin sopiviksi: Kirkko ja kaupunki -lehteen rakennettiin lämmin kasvutarina yrittäjyydestä ja paikallisuudesta, kun taas Kansanterveys-lehteen ja tuleviin iltapäivälehtien terveysteemoihin suunniteltiin juttu Silmusalaattien ravinnerikkaudesta ja hyvinvointia tukevista arvoista.
Asiakkaalta: ”Ihana teksti, job well done!”
Silmusalaatti oli lopputulokseen erittäin tyytyväinen: tekstit olivat raikkaita, helposti lähestyttäviä ja sopivat teemoiltaan valittuihin medioihin. Yhteistyötä jatketaan myös ensi vuonna, kun yritys jatkaa tarinankerronnan kehittämistä ja vie itutuotteiden ilosanomaa eteenpäin yhä uusille yleisöille.
”Ihana teksti, kiitos Riina! Arvostan tekemääsi työtä – eli job well done.”
-Samuli Laurikainen, yrittäjä, omistaja ja luomuviljelijä