Miksi podcast toimii sisältömarkkinoinnissa?

Podcastit ovat nousseet yhdeksi suosituimmista viestintä- ja sisältömuodoista. Niiden vetovoima perustuu helppokäyttöisyyteen: ihmiset voivat kuunnella niitä milloin ja missä tahansa – ja niiden avulla yritykset voivat tavoittaa kohdeyleisönsä syvällisesti ja vaikuttavasti. Äänisisältö mahdollistaa tarinankerronnan, asiantuntijuuden  ja emotionaalisen yhteyden rakentamisen. Valmentimon ”vilosofia” lähdettiin herättämään eloon videopodcastilla, jotta podcast-tuotannoista saataisiin täysi hyöty irti eri jakelukanavissa kuten YouTubessa.

Podcast-tuotannon vaiheet

BBC otti työpöydälleen Valmentimo-podcastin ensimmäisten esittelyjaksojen käsikirjoittamisen, tuotannon projektoinnin ja podcastien artikkelituotannon. Sisällön monistaminen artikkeleiksi kannattaa, sillä siten hyvä sisältö jalostuu SEO-optimoiduksi sisältömarkkinoinnin pääomaksi nettisivuille. Lisäksi ratkaisu tarjoaa yleisöille eri tapoja kuluttaa samaa sisältöä.

Podcast-tuotannossa edettiin selkeällä prosessilla:

  1. Haastattelut: Hyvä käsikirjoitus edellyttää, että yrityksen tavoitteet ja viestikärjet ovat selkeät.
  2. Tuotantoyhteydet: BBC hoiti tarjoukset tuotantotaloilta, ja yhteistyöhön lähdettiin Pioneeri Productionin osaavan tiimin kanssa.
  3. Käsikirjoittaminen: BBC käsikirjoitti johtamisen ja myynnin valmennusta käsittelevät introjaksot, joiden sisältö sparrattiin ja viimeisteltiin Valmentimon ja haastattelijan kanssa.
  4. Kuvaukset: BBC oli mukana kuvauksissa varmistamassa, että viestinnän tärkeimmät kärjet saatiin purkitettua. Kuvauksissa tuotettiin myös jaksojen markkinointiin tarvitut short form -videot.
  5. Editointi: BBC avusti leikkausvaiheessa, jotta turhat rönsyt saatiin jaksoista pois.
  6. Artikkelituotanto: Jaksoista tuotettiin sisältömarkkinointia tukevat artikkelit.

 

Asiakkaalta: ”Asiointi oli helppoa ja nopeaa. Arvostan kovasti, että turha tupakointi jää pois ja keskitytään olennaiseen.”

Takaisin blogiin