Lähtökohta: Yritysviestintä vailla persoonaa

Lähihuollon lähtökohta oli tyypillinen: viestintä oli jäänyt vähälle huomiolle, viestintää ei hoitanut varsinaisesti kukaan, ja materiaaleja oli tehty vailla ohjeistusta. Siten viestinnän sisällöt olivat kuin talo, johon oli roudattu tavaraa vailla sisustussuunnittelua ja jossa ei näkynyt asukkaiden persoona. Oli aika siivota nurkat ja yhtenäistää talon viestintä.

BBC:n viestinnän uudistamisen prosessi

BBC:n työvaiheet Lähihuollon viestinnän uudistamisessa, uudelleen muotoilussa ja jalkauttamisessa olivat seuraavat:

1. Aineistoihin ja viestintään perehtyminen
2. Ennakkokysely koko henkilöstölle
3. Osallistava työpaja asiakkaan tiimin kanssa
4. Yhteenveto ja viestintäohjeen laatiminen
5. Vahvistettujen viestintälinjausten jalkauttaminen materiaaleihin (mm.
tarjousdokumentit, asiakasviestit, tiedotteet).

Kaikkineen viestintäuudistus vietiin läpi vain reilussa kuukaudessa.

Asiakkaan ajatukset lopputuloksesta

Brändiuudistuksessa, jota myös viestintälinjan uudistus edustaa, on tärkeää yrityksen tekijöiden kuuleminen. Pelkkä ulkoa annettu brändi harvoin otetaan omaksi tai koetaan yrityksen hengen mukaiseksi. Siksi osallistava prosessi on paikallaan. Tätä mieltä oli toimitusjohtaja Riina Ahonen:

“Rentoa, selkeää ja ammattitaitoista tekemistä. Työporukan osallistaminen sujui hienosti, workshopit olivat mielestäni selkeitä ja ytimekkäitä – ja lyhyessä ajassa saatiin paljon irti. Meille rakennettiin hyvä viestinnän yhtenäistämispaketti yrityksemme tarpeet huomioiden.”

Bonuksena valokuvaukset

Asiantuntijoiden on hyvä pysyä ruodussaan ja keskittyä ydinosaamiseensa, jotta työn laatu ja sujuvuus ovat kohdillaan.

Mutta usein vähintään yhtä tärkeää on ammentaa tilanteista täydet tehot ja arvioida, milloin on perusteltua edetä kettärällä mallilla. Tässä tapauksessa viestinnän työpajaan yhdistettiin bonuksena kahden tunnin kuvaussessio. Lopputuloksena Lähihuollon kuvapankkia saatiin kasvatettua yli 20 kuvan edestä, ja tallennettua talon tiimihenki, osaajat ja kalusto entistä vahvemmin osaksi brändiviestintää, myös kuvien kautta.

 

Onko teidän yritysviestintänne pölyttynyt?

Ehostetaan se teidän näköiseksi! BBC:n sisällöillä ja aikatauluilla on laatutakuu: jos uudistettu viestintälinja ei ole mielestänne julkaisukelpoinen tai työ viivästyy sovitusta aikataulusta BBC:stä johtuvista syistä, ette maksa mitään.

Panostamalla työskentelyn laatuun, pitäviin aikatauluihin ja tehokkaaseen viestintään Big Boy Companyn asiakastyytyväisyys on vuonna 2023 ollut 4,9/5.  Ja se miinus? Se tuli siitä, että tuli oltua liian nopea.   

Nopeiten saat kiinni soittamalla, joten kerro tarpeestasi ja tilanteestasi jo tänään: ☎️ 0503453450

Takaisin blogiin