Elmon asiakaslehti on vuotuinen julkaisu, joka nostaa esiin ICT-talon osaajia, osaamista, asiakkaita, kulttuuria ja alan ajankohtaisia teemoja. BBC:n viestintäarkkitehti Riina Rautiainen on toimittanut kaikki kahdeksan julkaistua lehteä kannesta kanteen, osaa pääkirjoituksista lukuun ottamatta. Elmo-lehdet ovat luettavissa täältä (vieritän sivun alaosaan).

Mitä asiakaslehden toimitus vaatii?

 

Elmon kanssa vuotuinen lehden toimitusprosessi on hioutunut asiakasta kuunnellen. Yleisesti ottaen sujuva asiakaslehden toimitusprosessi vaatii kolmea asiaa: 1) yhteistä visiota lehden fokuksesta ja kohderyhmästä,  2) selkeää työnjakoa toimituksen eri vaiheissa (mm. haastattelupyynnöt, kommentti- ja korjauskierrokset, valokuvaukset ja oikoluku) ja 3) hyvää aikataulusuunnittelua. Elmon 2o-sivuisen lehden toimitukseen varataan tyypillisesti 2 kuukautta toimituksesta painotuotteeseen.

Mitä asiakaslehden toimitus maksaa?

Hinta 20-sivuisen asiakaslehden toimitukselle ja projektoinnille on BBC:llä tyypillisesti noin 6.000-9.000 € +alv. Hinta sisältää lehden runkosuunnittelun, haastattelut, juttujen toimittamisen, korjauskierroksen, projektinjohdon, palaverit sekä tarvittaessa kuvaussuunnittelun ja yhteydet valokuvaajan kanssa. Hintaan vaikuttaa tilattujen artikkelien luonne, määrä ja haastavuus sekä toteutettavien haastatteluiden määrä.

 

 

 

Takaisin blogiin