Elmon asiakaslehti on vuotuinen julkaisu, joka nostaa esiin ICT-talon osaajia, osaamista, asiakkaita, kulttuuria ja alan ajankohtaisia teemoja. BBC:n viestintäarkkitehti Riina Rautiainen on toimittanut Elmolle kaikki sen kahdeksan julkaistua lehteä – kannesta kanteen ja avaimet käteen -palveluna. Elmo-lehdet ovat luettavissa täältä.

Onnistunut asiakaslehden toimitus: selkeää ja suunnitelmallista

Elmon kanssa vuotuinen lehden toimitusprosessi on hioutunut asiakasta kuunnellen. Sujuva asiakaslehden toimitusprosessi vaatii kolmea asiaa: 1) yhteistä visiota lehden fokuksesta ja kohderyhmästä,  2) selkeää työnjakoa toimituksen eri vaiheissa (mm. haastattelupyynnöt, kommentti- ja korjauskierrokset, valokuvaukset ja oikoluku) ja 3) hyvää aikataulusuunnittelua. Elmon 2o-sivuisen lehden toimitukseen varataan tyypillisesti 2 kuukautta toimituksesta painotuotteeseen.

Lehden toimittamisen työvaiheet:

  1. Rakennesuunnittelu ja sisältöjen rautalanka
  2. Haastattelupyynnöt ja kontaktoinnit
  3. Valokuvaajan varaaminen ja kuvaussuunnitelma
  4. Aikatauluttaminen
  5. Haastattelut ja sisältöjen toimittaminen
  6. Sisältöjen korjauskierros
  7. Valokuvaukset
  8. Korjattujen sisältöjen toimittaminen taittoon
  9. Taittotyöt (huom. ei osa BBC:n tarjontaa)
  10. Vedoskierros, oikoluku ja viimeiset korjaukset
  11. Painovalmistelu
  12. Painatus ja e-julkaisu

Paljonko asiakaslehden toimitus maksaa?

BBC:llä tyypillinen hintahaarukka 20-sivuisen lehden toimitukselle ja projektoinnille on 6000-9000 € +alv. Hinta sisältää edellä mainitut työvaiheet – taittoa lukuun ottamatta. Hintaan vaikuttavat artikkeleiden määrä ja haastavuus, toteutettavien haastatteluiden määrä sekä se, kuinka paljon tilaaja haluaa ottaa koppia työvaiheista.

Apuja asiakas- tai henkilöstölehden toimittamiseen?  Kysy tarjous!

BBC auttaa asiakas-, sidosryhmä- ja henkilöstölehtien toimittamisessa ”avaimet käteen” tai osana sisällöntuotannon tiimiä. Keskustellaan lisää tarpeestanne, niin saatte täsmennetyn hinnan työlle. BBC:n töille on aina aikataulu- ja tyytyväisyystakuu. 050 345 3450 tai riina@bigboycompany.fi.

Asiakkaalta:

”Tavoitteellista, tuloksellista ja laadukasta tekemistä projektista riippumatta – asiat hoituvat sujuvasti, sovitusti ja iloisella inspiraatiolla ja ammattimaisilla ajatuksilla maustettuna.” – Jenni Hyry, Elmon markkinointi-ja viestintäpäällikkö

 

 

Takaisin blogiin