Elmon asiakaslehti on vuotuinen julkaisu, joka nostaa esiin ICT-talon osaajia, osaamista, asiakkaita, kulttuuria ja alan ajankohtaisia teemoja. BBC:n viestintäarkkitehti Riina Rautiainen on toimittanut Elmolle kaikki sen kahdeksan julkaistua lehteä – kannesta kanteen ja avaimet käteen -palveluna. Elmo-lehdet ovat luettavissa täältä.
Onnistunut asiakaslehden toimitus: selkeää ja suunnitelmallista
Elmon kanssa vuotuinen lehden toimitusprosessi on hioutunut asiakasta kuunnellen. Sujuva asiakaslehden toimitusprosessi vaatii kolmea asiaa: 1) yhteistä visiota lehden fokuksesta ja kohderyhmästä, 2) selkeää työnjakoa toimituksen eri vaiheissa (mm. haastattelupyynnöt, kommentti- ja korjauskierrokset, valokuvaukset ja oikoluku) ja 3) hyvää aikataulusuunnittelua. Elmon 2o-sivuisen lehden toimitukseen varataan tyypillisesti 2 kuukautta toimituksesta painotuotteeseen.
Lehden toimittamisen työvaiheet:
- Rakennesuunnittelu ja sisältöjen rautalanka
- Haastattelupyynnöt ja kontaktoinnit
- Valokuvaajan varaaminen ja kuvaussuunnitelma
- Aikatauluttaminen
- Haastattelut ja sisältöjen toimittaminen
- Sisältöjen korjauskierros
- Valokuvaukset
- Korjattujen sisältöjen toimittaminen taittoon
- Taittotyöt (huom. ei osa BBC:n tarjontaa)
- Vedoskierros, oikoluku ja viimeiset korjaukset
- Painovalmistelu
- Painatus ja e-julkaisu
Paljonko asiakaslehden toimitus maksaa?
BBC:llä tyypillinen hintahaarukka 20-sivuisen lehden toimitukselle ja projektoinnille on 6000-9000 € +alv. Hinta sisältää edellä mainitut työvaiheet – taittoa lukuun ottamatta. Hintaan vaikuttavat artikkeleiden määrä ja haastavuus, toteutettavien haastatteluiden määrä sekä se, kuinka paljon tilaaja haluaa ottaa koppia työvaiheista.
Apuja asiakas- tai henkilöstölehden toimittamiseen? Kysy tarjous!
BBC auttaa asiakas-, sidosryhmä- ja henkilöstölehtien toimittamisessa ”avaimet käteen” tai osana sisällöntuotannon tiimiä. Keskustellaan lisää tarpeestanne, niin saatte täsmennetyn hinnan työlle. BBC:n töille on aina aikataulu- ja tyytyväisyystakuu. 050 345 3450 tai riina@bigboycompany.fi.
Asiakkaalta:
”Tavoitteellista, tuloksellista ja laadukasta tekemistä projektista riippumatta – asiat hoituvat sujuvasti, sovitusti ja iloisella inspiraatiolla ja ammattimaisilla ajatuksilla maustettuna.” – Jenni Hyry, Elmon markkinointi-ja viestintäpäällikkö
Takaisin blogiin