- Testaa viestin toimivuus peittämällä tekstistä yrityksesi nimi: Jos sisältö voisi olla kenen tahansa kilpailijasi sisältö, mikään tekstissä ei ole järin erottuvaa.
- Tarkista synonyymisanakirjalla, onko käyttämillesi avainsanoille parempaa ja täsmällisempää synonyymiä.
- Pyri avaamaan sanat, kuten vastuullinen, yhteisöllinen, luotettava tai asiakaslähtöinen. Mitä ne tarkoittavat juuri teidän yrityksessänne – käytännössä ja konkreettisesti?
- Vedä teksti jargon-tullin läpi: Onko sisältöön eksynyt sanastoa, jota käytätte ehkä toimialan sisällä, mutta joka ei avaudu asiakkaillenne?
- Terävöitä viestiä tekoälyn tai viestinnän ammattilaisen avulla. Tekoälylle voi antaa käskyksi tiivistää ja parantaa sisältöä – mutta varsinaista ajatustyötä se ei tee puolestasi! Samoin tekstiraakileita voi laittaa ammattilaisen stilisoitavaksi. Voit myös ostaa konsultointia ja koulutusta omien viestintä- ja kirjoitustaitojesi parantamiseen.