1. Testaa viestin toimivuus peittämällä tekstistä yrityksesi nimi: Jos sisältö voisi olla kenen tahansa kilpailijasi sisältö, mikään tekstissä ei ole järin erottuvaa.
  2. Tarkista synonyymisanakirjalla, onko käyttämillesi avainsanoille parempaa ja täsmällisempää synonyymiä.
  3. Pyri avaamaan sanat, kuten vastuullinen, yhteisöllinen, luotettava tai asiakaslähtöinen. Mitä ne tarkoittavat juuri teidän yrityksessänne – käytännössä ja konkreettisesti?
  4. Vedä teksti jargon-tullin läpi: Onko sisältöön eksynyt sanastoa, jota käytätte ehkä toimialan sisällä, mutta joka ei avaudu asiakkaillenne?
  5. Terävöitä viestiä tekoälyn tai viestinnän ammattilaisen avulla. Tekoälylle voi antaa käskyksi tiivistää ja parantaa sisältöä – mutta varsinaista ajatustyötä se ei tee puolestasi! Samoin tekstiraakileita voi laittaa ammattilaisen stilisoitavaksi. Voit myös ostaa konsultointia ja koulutusta omien viestintä- ja kirjoitustaitojesi parantamiseen.

 

Lue myös: Kesän lyhyt kielioppikoulu, jossa käyn läpi omia suosikki-inhokki-kielioppivirheitä!

Takaisin blogiin