Sisältömarkkinoinnin ulkoistaminen auttaa yritystä saamaan laadukasta sisältöä tehokkaasti ja keskittymään itse omaan ydinliiketoimintaan. Jotta saat sisältömarkkinoinnista täyden hyödyn irti ja onnistut ulkoistamisessa, tsekkaa nämä vinkit. 👉


1. Käytä monipuolisia kanavia

Kun olet valitsemassa kumppania sisältömarkkinointiin, varmista, että kumppani hallitsee eri kanavat, kuten verkkosivustot, blogit, sosiaalisen median ja sähköpostimarkkinoinnin. Monipuoliset kanavat tavoittavat laajemman yleisön. Kaikkien kanavien ei tarvitse heti olla käytössäsi, mutta hyödyt laajasta osaamisesta jo vaihtoehtojen arvioinnissa.

 

2. Varmista ymmärrys kohdeyleisöstä

Hyvä sisältömarkkinointikumppani haluaa ymmärtää kohdeyleisösi tarpeet ja mieltymykset, jotta sisältö varmasti resonoi ja kiinnostaa potentiaalisia asiakkaitasi. Mikäli asiakasymmärrys tuntuu olevan täysin mutu-tuntuman varassa, voi olla järkevä toteuttaa pohjalle tiivis asiakasymmärrysprojekti esim. avainasiakkaiden haastatteluina.

Kurkkaa tähän liittyvä referenssijuttu täältä.

 

3. Huomioi aina SEO-optimointi

Ulkoistamisen yhteydessä varmista, että kumppanisi ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet. Sisältömarkkinointi on tehokkainta, kun se auttaa parantamaan hakutulosten sijoituksia.


4. Mittaa ja seuraa tuloksia

Varmista, että pystyt mittaamaan sisältömarkkinoinnin tehokkuutta esim. Google Analytics -tiedoista. Tietoon perustuva optimointi auttaa saavuttamaan parempia tuloksia ja tekemään yhä paremmin yleisöä palvelevia sisältöjä.

 

5. Jatkuva viestinnän yhteistyö

Sisältömarkkinointi ei ole kertaluontoinen projekti vaan jatkuva prosessi. Valitse kumppani, joka on valmis pitkäaikaiseen yhteistyöhön ja joka on sitoutunut oppimaan yrityksesi tarpeista ja muuttuvista tavoitteista.

BBC:n viestintä jatkuvana palveluna

BBC:llä loistava malli sisällöntuotannon, sisältömarkkinoinnin ja viestinnän suunnittelun ulkoistukseen on Viestinnän pääarkkitehti -palvelu. Palvelu on tarkoitettu yrityksille, joilla on säännöllisiä ja kasaantuneita viestintätarpeita, mutta liian vähän tekijöitä. Vuosisopimuksena tuotettava Viestinnän pääarkkitehti -palveli tuo yrityksen viestintään vahvistusta ilman tarvetta rekrytoida omaa tekijää. Lue lisää palvelusta täältä!

 

Takaisin blogiin