Blogi
Blogi
Case: ”Viestintä palveluna helpottaa arkea”
Valtakunnallinen ICT-talo Elmo uusi Viestinnän Pääarkkitehti -palvelusopimuksen BBC:n kanssa toista vuotta putkeen. Miten viestintä jatkuvana palveluna helpottaa ICT-talon arkea?
Kirjoitusretriitti ruokki kirjoittajan mielentilaa
Wau, mikä viikko! BBC vietti viisi päivää Etelä-Ranskan Happy Hamletissa kirjailija Katja Kallion lempeässä ohjauksessa. Kokemus oivallutti paljon uutta kirjoittamisesta…
Case: Nettisivujen sisällöntuotanto ja sisällönsyöttö
Suomi on täynnä huikeaa lahjakkuutta, upeita palveluita ja kiinnostavia konsepteja. Aina yrityksessä ei kuitenkaan ole viestinnän ammattilaista, joka pukisi palvelut…
Puoli vuotta ystävätoimintaa
Kun lähdin yrittäjäksi, oli yksi ajatus kirkas: Yritykseni tehtävä on viestinnän ohella lisätä hyvän määrää maailmassa. Konkreettiseksi keinoksi muodostui SPR:n…
Viestintäyrittäjän vuosikatsaus
Vuosi sitten ilmoitin LinkedIn-kanavassani alkavani yrittäjäksi, 13 mainostoimistovuoden jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtui? Tässä ensimmäinen vuosi yritysviestinnän yrittäjänä summattuna.
Viestintä on aina myös visuaalista
Viestintä on kirjoitetussa muodossaan aina myös visuaalista. Siksi tekstin asetteluun kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota: se tekee sisällöstä lukijan silmälle mukavampaa…
Viestinnän pääarkkitehti tuo muskeleita viestintään
Viestinnän pääarkkitehti on BBC:n vuosisopimuksena tarjottava viestintäpalvelu, joka auttaa resursoimaan ja sujuvoittamaan viestinnän hankintaa.
KAMPANJA: Sisältöä syksyyn, 3 x asiakastarina
Kerro onnistuneesta työstä, nosta asiakaskokemus myyntivaltiksi ja vakuuta potentiaaliset ostajat osaamisestasi. Syksyn sisällöntuotanto ottaa tehovaihteen BBC:n kyydissä.
Mobiili viestintätoimisto on täällä!
Viestintää on wheels! Nyt se on nimittäin täällä: BBC:n pyörillä kulkeva mobiilitoimisto. Bongaat viestintätoimistomme todennäköisimmin Turku-Tampere-Jyväskylä -linjalta, mutta karavaani kulkee…
Case: Tekstistilisointi auttoi onnistumaan tiedotteessa
Viestinnän suunnittelu ei aina tarkoita uuden luomista. Yksi loistava keino hyödyntää viestinnän ammattilaista on laittaa valmis teksti stilisointiin tai oikolukuun.…
Walk & Talk: Viestintäsparraus lähti lenkille
Walk & talk on elokuvateollisuudessa käytetty tarinankerronnan tekniikka, jossa hahmot puhuvat siirtyessään määränpäähänsä. Kätevää! Säästää aikaa ja edistää tarinaa. BBC…
Vaikeinta on olla autenttinen
Viestinnän autenttisuus tarkoittaa rohkeutta käyttää omaa ääntään ja tuoda persoonansa näkyväksi. Se on myös uskollisuutta itselleen: ”Tällainen olen / yrityksemme…
Case: Viestinnän suunnittelu lossiyritykselle
Kevään erikoisimpia viestinnän toimialoja on ollut viestinnän suunnittelu lossiyritykselle. Eikä tämä ole mikä tahansa lossi, vaan itsepalveluna toimiva automaattilossi. Vastaranta…
Case: Asiakasymmärrys karttuu kysymällä
Asiakkaani pohti nettisivujensa kehitystä. Oli tuntuma, että sivusto voisi toimia paremmin. Arvelutti, löytyykö oikea tieto, onko viesti selkeä ja toimiiko…
Case: Asiakaslehden toimittaminen
Asiakaslehti ei ole vatsantäytettä paperinkeräyslaatikolle. Se on polttoainetta asiakasymmärrykselle, asiantuntijamielikuvan vahvistamiselle, sisäiselle sitouttamiselle ja projekteista oppimiselle.
BBC kouluttautuu: Fasilitionti haltuun
BBC ohjaa kuukausittain varoja ”BBC Brain Fund” -koulutusrahastoon. Tässä kuussa lisäoppia haettiin Helsingistä, Grape Peoplen kaksipäiväisestä Fasilitointi-koulutuksesta. Miten fasilitointi tarkoittaa…
Vastuullisuusviestintä vaatii kykyä sietää keskeneräisyyttä
Organisaatioilta ja työelämältä odotetaan entistä enemmän inhimillisyyttä ja vaikuttavuutta. Se asettaa vaatimuksia myös yritysviestinnälle. Millaista on tämän päivän vastuullisuusviestintä?
Viestintätoimisto BBC muutti Turkuun!
Moi, Turku! Yritysviestinnän arkkitehtitoimisto BBC on täällä. Fyysiset kimpsut ja kampsut on muutettu tois pual jokke, joskin toimiston virallinen osoite…
Sisällöntuotannon hinta
Viestintätoimisto BBC tekee sisällöntuotantona mm. artikkelit, asiakastarinat ja kotisivusisällöt. Mitä sisällöntuotanto maksaa? Tässä artikkelissa selvennämme sisällöntuotannon prosessia ja annamme konkreettisia…
Tekoäly: Onko viestinnästä tulossa pikamuotia?
Tekoäly tuli ja mullisti kaikin. Samalla viestinnästä tuli pikamuotia: hanki kaappi täyteen kontenttia nappia painamalla? Onko tekoäly sisällöntuotannon oikotie onneen…
Hyvä viestintä säästää
Viestintä tuntuu olevan monelle yritykselle pakollinen paha. Kun yritysilmettä suunnitellaan, taputtavat kaikki innostuksesta käsiään; kun pitäisi miettiä nettisivujen tekstejä, laskeutuu…
Viestintästrategia paperilta käytäntöön
Viestintästrategia. Kuulostaa jälleen yhdeltä projektilta, johon lähdetään loppuvuonna täynnä tarmoa, mutta joka unohtuu ennen lumien lähtöä. Miten viestintästrategian saa elämään…
Hyvä sisällöntuottaja
Yrityksessä on vajetta viestintätiimissä. Siihen pitäisi saada vahvistusta. Vielä hyvä sellainen. Mutta millainen on ”hyvä sisällöntuottaja”? Muutama ominaisuus erottaa hyvän…
Neljä tapaa ostaa viestintää
Viestinnän ostaminen voi olla haastavaa, koska kyseessä ei ole hyllytavara. Paljonko esimerkiksi artikkelista kannattaa maksaa ja mitä hinnat sisältävät eri…